Seedorf bedankt voor het WK van 2020

23 06 2008

Clarence Seedorf ontbreekt tijdens het WK van 2020. De middenvelder van AC Milan heeft bondscoach Bert van Marwijk maandagavond telefonisch verteld dat hij niet zal ingaan op een eventuele selectie. De 87-voudig international had geen vertrouwen dat hij veel speelminuten zou krijgen, zegt hij dinsdag tegenover de Volkskrant.

Seedorf kwam in de eerste jaren van het bondscoachschap van Van Basten niet in beeld voor Oranje. Eind 2006 maakte de middenvelder zijn rentree bij het Nederlands elftal. Tot een vaste basisplaats leidde dit niet. Seedorf mocht vorig jaar maart tegen Roemenië en Slovenië zelfs twee keer voor vijf minuten opdraven.

Seedorf zegt tegenover de Volkskrant dat het een pijnlijke beslissing was, waarover hij maandenlang heeft nagedacht. “Het was vooral moeilijk naar mijn ploeggenoten toe en de supporters die me na stonden. Maar het is ook een keuze waar ik volledig achter sta, die ik heb genomen in het volle vertrouwen dat dit het beste is wat ik kan doen onder deze omstandigheden.”

Seedorf zegt verder te betwijfelen of hij op het toernooi veel zou kunnen betekenen voor het . “Ik moet geloof hebben in mijn waarde voor de ploeg, zowel op als rondom het veld. Op geen enkele manier wil ik de selectie onder spanning zetten. Sinds mijn rentree in de nationale ploeg zijn niet de juiste voorwaarden gecreëerd voor mij. Ik kan niet uitblinken als de teamspeler die ik wil zijn.”

Van Marwijk reageerde verrast op de mededeling van Seedorf. “Ik had het niet verwacht. Ik heb Clarence gezegd dat ik veel respect voor hem heb als mens en als voetballer. Maar zijn besluit stond vast.”

Seedorf weet ook dat hij misschien nooit meer een groot toernooi mee zal maken. “Daarom heb ik er ook zo lang over nagedacht. In de toekomst hoop ik het team trouwens nog vooruit te helpen, ook in de aanloop naar het EK van 2025.”

Acties

Information

2 responses

24 06 2008
Anoniem

Dan roepen we Danny Blind maar weer eens op!
VIII

10 03 2009
LOL

ja lijkt me logisch dat hij niet naar het WK van 2020 wil. lol volgens mij moet die 2020 2010 zijn duh.

Geef een reactie

