Snel zwempak toch verboden

4 08 2009

Amsterdam

Van onze sportredactie

”Snel’ zwempak PPVIII wordt verboden op WK “

(Novum/AP) – Prins Pozzebocken de 8e mag tijdens het WK niet in zijn revolutionaire CERASPEEDO™ pak starten. Het sport arbitragehof CAS weigert de zaak met spoed te behandelen. Prins Pozzebocken de 8e claimt dat het pak van polypozzethaan™ geen verboden stoffen bevat. Andere pakken van polypozzethaan™ zijn door de Wereldzwembond Fina wel toegestaan.

badje-4kopie

Het CAS wil de zaak wel behandelen, maar dat zou weinig zin hebben omdat het WK zwemmen zondag afgelopen is. Overigens bepaalde Fina direct na het zien van het pak van PPVIII dat alle lichaamsbedekkende pakken binnenkort verboden zullen worden. Tijdens het WK zijn de supersnelle pakken nog wel toegestaan, mits ze goedkeuring van de zwembond hebben.

Hierna wordt tijdens zwemwedstrijden alleen nog maar poedel-naakt gezwommen. Door de recente beslissing van het CAS is er een ware run ontstaan op  kaartjes van de grote zwemtoernooien. Vooral voor de races van de Nederlandse zwemsters Femke Heemskerk, Inge Dekker, Ranomi Kromowidjojo en Marleen Veldhuis op de 4 x 100 wissel is veel belangstelling.

‘Ik weet niet of ik nou blij moet zijn of juist teleurgesteld, aldus een eerste reactie van PPVIII. ‘Als kijksport gaat de zwemsport er op vooruit, dat is nu al zeker. Toch is het ontzettend jammer dat ik weer niet in actie mag komen. Vooral de nieuwe techniek voor mijn keerpunten en finish waren spectaculair en hebben me veel tijdwinst opgeleverd. Ineens kon ik het gat met de concurrentie slechtten op de korte afstanden en meedoen met de wereldtop. Ik ga waarschijnlijk wel naar het EK, maar dan als toeschouwer. Nu kan ik me in ieder geval in alle rust voorbereiden op de Dam tot Damloop 2009.’

Acties

Information

One response

9 08 2009
pozzebocken

geil

Geef een reactie

